Marketing na Facebooku – relacja z webinaru 4 steps to business success

Tytuł dzisiejszego artykułu pochodzi z tytułu wczorajszego (wtorek 17-04-2012r.) webinaru, który prowadzili Ann Handley i Chris Luo. Na webinarze Chris pokazywał 4 kroki do osiągnięcia sukcesu w biznesie internetowym, skupił się na Facebooku, jego potencjale oraz korzyściach jakie odniosła lokalna kawiarnia dzięki obecności na Facebooku.

Zanim podam 4 kroki, chciałem Ci napisać co ważnego powiedzieli na wstępie na temat Facebooka co powinno być argumentem przemawiającym za tym, aby Twoja firma także miała swoją stronę na Facebooku.

Otóż, na Facebooku ludzie łączą się z ich ULUBIONYMI firmami, z firmami, które znają, które lubią z których usług korzystają, bądź chcieliby skorzystać.

Im więcej fanów ma strona na Facebooku tym większa wiarygodność firmy, większy dowód społeczny, i co najważniejsze tym więcej osób widzi komunikaty wysyłane przez firmę.

Przykład: Jeśli Ty będąc administratorem strony będziesz miał liczbę fanów ok. 1000-1300 to wiedz, że możesz ze swoim komunikatem dotrzeć do prawie 230.000 osób. Daje to ogromne możliwości marketingowe.

Wstęp za nami, przejdźmy zatem do meritum artykułu:


4 kroki do osiągnięcia sukcesu w biznesie internetowym np. zwiększenia zysków w Twojej firmie:


1. Stwórz profesjonalną stronę na Facebooku, która w 100% odwzorowuje Twoją firmę.

Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać – możesz nam to zlecić.
Tutaj Chris powiedział to o czym mówiłem na szkoleniu o zmianach na facebooku, że strona ma mieć zdjęcie odwzrowywujące to czym się zajmujesz i ma pokazywać historię Twojej firmy.


2. Zbierz fanów Twojej firmy dzięki reklamie na Facebooku. Wydając kilkaset złotych możesz zdobyć sporą liczbę fanów, dzięki którym Twoja strona firmowa na Facebooku będzie m.in świetnym kanałem komunikacji.


3. Zaangażuj swoich fanów dzięki publikacji wartościowej dla nich wiedzy.



Tutaj było powiedziane kilka porad na temat tego co publikować, jak często i jak dużo.

Otóż po pierwsze – bądź zróżnicowany – raz publikuj sam tekst, raz zdjęcie z podpisem, wartościowy film, zadawaj pytania, komentuj posty Twoich fanów.

Publikuj treść najlepiej 5 razy w tygodniu, jeśli nie masz tyle czasu to przynajmniej 2 razy w tygodniu.
Bez publikacji nowego kontentu nie licz na jakikolwiek zysk z prowadzenia strony na Facebooku.

Jeśli będziesz publikował wartościową treść to ogranicz się między 100 a 250 znaków.

Jeśli przekroczysz tą liczbę to najczęściej fani nie doczytają Twojego komunikatu, a to może oznaczać, że nie zrobią tego o co prosiłeś na końcu postu.

Z ciekawostek Chris podał, że tylko 16% Twoich fanów widzi Twój post.

Druga ciekawostka to – post, który jest zdjęciem z opisem ma o 180% lepszą skuteczność angażowania fanów niż sam tekst. (więcej polubień, komentarzy, udostępnień).

Żeby zwiększyć procent dotarcia z Twoim komunikatem reklamowym Chris poleca płatną reklamę na Facebooku.

Ok to tyle odnośnie angażowania, czas na czwarty krok.



4. Angażuj swoich fanów, aby przyprowadzili swoich znajomych na Twój Fan Page.


Niby proste, ale mało który administrator strony na Facebooku prosi, aby fani udostępnili post, bądź jego stronę. Nie bój się tego i raz na jakiś czas poproś o to, a zobaczysz jak zwiększy się liczba fanów na Twojej stronie.

To tyle czego dowiedziałem się z wczorajszego webinaru.
Szczerze,
myślałem, że będzie mnóstwo nowej wiedzy, wkońcu amerykanie korzystają z Facebooka już od dłuższego czasu. Jednak jak widać najprostrze, sprawdzone metody działają genialnie i nie ma co kombinować, stosować to co już działa.

Może Ty też masz jakieś ciekawe sposoby, które zbliżą stronę firmową do osiągnięcia dużego sukcesu na Facebooku? Jeśli, tak to podziel się z nami w komentarzu poniżej.