Jak pozyskać więcej klientów, bądź subsrybentów na listę? [tylko dla osób, które korzystają z reklamy na Facebook]

Reklama na Facebooku, a dokładnie system reklamowy zmienia się z miesiąca na miesiąc, z tygodnia na tydzień i nie zawsze ktoś kto korzysta z tego systemu jest na bieżąco. Przyznaję, że sam niedawno zacząłem korzystać z opcji o której chcę Ci dzisiaj dokładniej powiedzieć.

Ta opcja jest świetna, ponieważ pozwala na snajperskie targetowanie reklamy, co to oznacza dla Ciebie?

1. Niższe koszty reklamy (zmniejszenie kosztu o 300% jest możliwe co pokazały ostatnie testy)
2. Pozyskasz więcej klientów (im bardziej precyzyjna grupa do której kierujesz reklamę tym niższy koszt reklamy, co oznacza, że wydając tyle samo docierasz do większej liczby potencjalnych klientów)

Ta świetna opcja targetowania reklamy to Facebook Graph Search.


Facebook Graph Search to rodzaj wyszukiwarki stworzonej przez Facebook. Jest to pewnego rodzaju innowacja ponieważ otrzymujesz w niej wyniki oparte na kontaktach i relacjach użytkownika portalu społecznościowego. Graph Search daje Ci możliwość znalezienia ludzi dzielących różnego rodzaju zainteresowania.

W skrócie jest to pewnego rodzaju narzędzie, które po wpisaniu odpowiedniej komendy znajdzie dla Ciebie osoby z imienia i nazwiska, które pasują do danej komendy. To samo narzędzie pomoże Ci także znaleźć strony, grupy na Facebooku, które lubią Twoi potencjalni klienci.

Przykładowo:

Chcesz dotrzeć z swoim produktem do osób, które interesują się blogowaniem i mieszkają w Warszawie, wtedy w wyszukiwarkę wpisujesz:

„People who like blogerzy and live in Warsaw”

Po wpisaniu takiej komendy wyświetlą Ci się wyniki wyszukiwania teraz musisz tylko wyeksportować tą listę do pliku tekstowego i w systemie reklamowym wgrać tą listę, aby móc kierować do nich reklamę.

WAŻNE:

Wyszukiwarka nie działa w języku polskim, musisz zmienić język wyświetlania Facebooka na angielski (US).

Aby to zrobić przejdź na Facebook.com i pod reklamami z prawej strony kliknij w pierwszy link Polski i zmień na English (US).

Od teraz możesz korzystać w wyszukiwarki Graph Search.




Dla kogo jest ta wyszukiwarka?

Moim zdaniem dla każdego kto reklamuje się na Facebooku. Już Ci mówię dlaczego.

Otóż kiedy przychodzi do mnie klient, który chcę abym poprowadził dla niego kampanie reklamową ja dobieram na podstawie rozmowy z nim grupę docelową do której będę kierował reklamę.

Dużym minusem Facebooka było to, że większość zainteresowań/stron fanpage, które były ściśle związane z naszą grupą docelową nie było dostępnych w systemie reklamowym.
Teraz, gdy jest Graph Search mogę znaleźć każdą osobę do której klient chcę żeby dotarła reklama.

Przykładowe komendy:

Pages liked by people who like PAGENAME
Groups joined by NAME
People who are C.E.O.s and live in CITY
Interests liked by members of GROUPNAME who are older than AGE and younger than AGE
Friends who like PAGENAME
My friends of friends who are single
Single men in CITY Who Went To Harvard Or Stanford
Restaurants in CITY Liked by Culinary Institute Of America graduates
My friends nearby who’ve visited karaoke places
My friends who are married
My non-friends who went to my college and live nearby
Single women nearby who Like Star Wars

Jak widzisz wyszukiwarka daje ogromne możliwości, dzięki niej możesz znaleźć prezesów firm w Warszawie, Katowicach czy Gdańsku. Możesz znaleźć osoby, które mają 2 dzieci i nie są starsze niż 30 lat. Osoby, które są w związku małżeńskim. Strony, które lubi Twój potencjalny klient itd. itd.


  • http://www.master-dom.pl Marek

    Komenda na reklamę domów z drewna? i czy zajmuje się Pan taką reklama na zlecenie?

    • http://fbtips.pl/ Kamil Tracz

      People who like domy drewniane
      People who like amhouse zakopane
      People who like domy drewniane & gotowe profis
      people who like sendom
      people who like Domy Drewniane, http://www.master-dom.pl

      Do nich można pokierować reklamę,
      trzeba też odpowiedzieć sobie na pytanie kim jest mój potencjalny klient, scharakteryzować go i jego szukać na Facebook.

      Tak zajmuję się reklamą na zlecenie.
      Proszę o kontakt na kamil@fbtips.pl

  • WaldemarZbik

    Witam serdecznie,
    Rozumiem, że Graph Search będzie przydatny przy bardziej skomplikowanych zapytaniach. Normalnie przecież też można targetować reklamę według lokalizacji i zainteresowań. Czy mam rację?

    • http://fbtips.pl/ Kamil Tracz

      Witaj Waldemarze,
      tak masz racje, że można targetować reklamę według lokalizacji i zainteresowań tylko jest to ograniczone.
      Otóż dam Ci przykład:
      jakiś czas temu klientowi tworzyłem kampanie, gdzie podał mi kilkanaście stron na Facebooku do których fanów chciałby dotrzeć z reklamą. Z tych kilkunastu 3-4 były dostępne w systemie do reszty nie dało się dotrzeć.
      Dzięki Graph Search i GetFace można fanów, każdego FanPage (nawet tego niedostępnego w systemie reklamowym) pobrać do pliku i w systemie reklamowym go wgrać.
      Drugą opcją, która jest niedostępna normalnie w systemie reklamowym jest dotarcie z reklamą do osób, które są w grupach tematycznych – np. w grupie osób zdrowo się odżywiających, bądź zainteresowanych PR.
      Kolejną opcją jest dotarcie z reklamą tylko do osób, które np. są prezesami w Warszawie.

      Możliwości są duże, koszty reklamy spadają, ponieważ reklama kierowana jest do osób zainteresowanych naszymi produktami/usługami.

      Mam nadzieję, że odpowiedziałem na Twoje pytanie, jeśli masz jeszcze jakieś to pisz.

      • http://www.krause.ec/ Korneliusz Krause

        Już nie można. Wyłączyli motodę user@facebook.com

  • http://www.zyskownafirma.pl Michał Kowalski

    No niestety pomysł już nie działa, nie można dodać userów jeśli nie korzystają z naszej aplikacji.