Jak obniżyć koszt reklamy na Facebooku?

W systemie reklamowym Facebooka mamy 3 opcje wyboru formy wyświetlania reklamy:

1. CPC – koszt za kliknięcie,

2. CPM – koszt za 1000 wyświetleń naszej reklamy,

3. Promuj post – najgorsza możliwa opcja, której nie polecam. Tutaj koszt uzależniony jest od zasięgu.

Pierwszy przypadek (CPC) polecam, jeśli reklamujemy konkretną rzecz, przykładowo kurs, szkolenie i tego typu produkty, usługi.

CPM możemy przetestować, jeśli zbieramy społeczność wokół własnej marki, strony czy idei np. kierujemy reklamę do fanatyków gry w paintball. Po kilku godzinnym teście musimy sprawdzić czy w/w opcja opłaca nam się bardziej niż CPM czyli czy płacimy mniej za kliknięcie w reklamę niż byśmy zapłacili w modelu CPC.

Aby obniżać koszty reklamy musimy tworzyć coraz to lepsze reklamy dla osób, które są zainteresowane naszymi produktami czy usługami.

Koszt reklamy i ich częstotliwość wyświetlania zależy w dużej mierze od CTR czyli współczynnika kliknięć, dlatego im większe zainteresowanie reklamą tym mniejszy koszt.

BARDZO WAŻNE:

Zainteresowanie reklamą będzie duże, jeśli ŚWIETNIE zdefiniujemy grupę docelową.

W jednym z poprzednich artykułów pisałem jak zdefiniować grupę docelową, w tym pokaże jak obniżyć koszty reklam.

Przykład:

Jestem właścicielem sklepu internetowego z drzewkami owocowymi z ekologicznego gospodarstwa szkółkarskiego. Moimi potencjalnymi klientami są osoby, które:

1. Mają ponad 27 lat
2. Interesują się ekologią,
3. Lubią strony na Facebooku mojej konkurencji.

Na Facebooku szybko mogę znaleźć taką grupę docelową, a następnie w systemie reklamowym Facebooka dodać ją jako grupę do której chcę skierować swoją reklamę.

Efekty takiego ustawienia reklamy są rewelacyjne, ponieważ wiem, że osoby do których kieruje reklamę będą zainteresowane moimi produktami.

Przykład 2:

Sławek jest specjalistą ds. pozycjonowania strony:

Koszt pozyskania subskrybenta na listę wynosił 4zł, co nie pozwalało na prowadzenie ciągłych kampanii reklamowych na Facebooku.
Sławek skorzystał z targetowania natywnego (szczegółowego dobrania grupy docelowej).

Efekt był następujący:

koszt pozyskania subskrybenta udało się zmniejszyć do 1,48 zł. Udało się 4 krotnie zwiększyć skuteczność reklamy. Dzięki tej metodzie targetowania reklam na Facebooku udało się 3 krotnie zmniejszyć koszt pozyskania subskrybenta na listę e-mailową.

Korzystając z świetnego systemu reklamowego Facebooka jesteś w stanie tak jak ja bądź Sławek obniżyć koszty reklamy nawet o 300%.

Jeśli masz jakieś pytania odnośnie obniżania kosztu reklamy to śmiało zadaj je w komentarzu.