7 skutecznych metod pozyskiwania fanów na stronę firmową na Facebooku.

W poprzednim artykule opisałem od czego zacząć marketing na Facebooku,
w tym artykule dowiesz się jakimi metodami pozyskiwać fanów ściśle zainteresowanych Twoimi produktami bądź usługami.

Najlepsze metody pozyskiwania fanów na stronę na Facebooku.

    1. Jeśli jeszcze nie zaprosiłeś swoich znajomych, którzy zainteresowani są produktami, usługami jakie świadczysz to pierwszą metodą pozyskiwania fanów jest właśnie:

a)zaproszenie znajomych z skrzynki email,
b) zaproszenie znajomych z facebooka,
c) oraz udostępnienie na swojej osi (tablicy) informacji o Twojej stronie wraz z krótkim opisem i zaproszeniem do polubienia (tą czynność możesz powtarzać raz na jakiś czas).

    2. Poproś swoich fanów o udostępnienie linku do Twojej strony na ich osi czasu.

Dzięki takiemu działaniu informacja o Twojej stronie pokaże się za darmo u mnóstwa osób, których Ty nie znasz. Część z nich może być zainteresowanych Twoimi produktami/usługami dzięki czemu pozyskasz nowych fanów, którzy mogą zostać Twoimi klientami.

    3. Wejdź w interakcję z wpływowymi osobami z Twojego rynku.

Znajdź osoby, które są tzw. „guru” na Twoim rynku i udzielaj się u nich na stronie firmowej na Facebooku.
Nie chodzi mi tu o spamowanie, o publikację Twoich treści na ich profilach, stronach. Chodzi mi o wartościowe komentowanie ich postów, zdjęć itd.
Zanim zaczniesz komentować u nich przełącz się na korzystanie z Facebooka jako strona, dzięki czemu każdy Twój komentarz będzie miał podpis Twojej strony firmowej, a nie Twojego imienia i nazwiska.

Im bardziej wartościowe będą Twoje komentarze tym więcej osób przejdzie na Twoją stronę na Facebooku i ją polubi.

    4. Wykorzystaj zasoby, które już posiadasz.

Jeśli prowadzisz bloga to napisz post, że założyłeś stronę na Facebooku i tylko na niej będą się ukazywały ważne porady – dzięki czemu osoby zainteresowane tymi poradami chętnie klikną lubię to i zostaną fanami Twojej strony.
Jeśli masz listę adresową to zrób to samo, napisz do nich, że założyłeś stronę itd.
Jeśli masz konta w innych mediach społecznościowych to także tam zaproś osoby do polubienia Twojej strony.

Dodatkowo zainstaluj wtyczki Facebooka na swoje strony oraz blogi. Im więcej możliwości połączenia z Facebookiem tym więcej osób zobaczy Twoje komunikaty, tym więcej zostanie Twoimi fanami.

    5. Publikuj wartościową treść.

Dodawaj wartościowe filmy wideo, zdjęcia z opisami, linki do postów z bloga. Nie zawsze muszą to być Twoje publikacje – ważne, żeby to były wartościowe informacje rozwiązujące problem fana.
Publikuj pytania, zagadki, krótkie case study oraz wszystko co może spodobać się fanom, bądź pomoże im.

Pamiętaj, żeby publikować treści systematycznie – najlepiej raz dziennie, a w najgorszym wypadku 1-2 razy w tygodniu.

Im więcej wartościowych treści tym więcej polubień, a to oznacza, że więcej osób zobaczy Twoje komunikaty – co przyniesie Ci nowych fanów.

    6. Stwórz konkurs.

Wymyśl ciekawą zagadkę, bądź zadanie do wykonania w zamian za nagrodę.
Następnie stwórz formę konkursu i zastanów się co musi zrobić potencjalny fan aby wsiąść udział w konkursie.
Przykładowo może to być opublikowanie zdjęcia jakiejś sytuacji, wcześniej polubienie Twojej strony, a na końcu zdobycie jak największej liczby głosów na swoje zdjęcie.

Zaletą takiego konkursu jest możliwość dotarcia z informacją o konkursie oraz o Twojej marce do nieskończonej liczby osób. Im bardziej wartościowa nagroda tym większy ruch na stronie.

Pamiętaj, że tworząc konkurs przejrzyj regulamin dotyczący konkursów, ponieważ może okazać się, że Twój konkurs jest niezgdony z regulaminem i Twoja strona zostanie zablokowana przez Facebooka.

    7. Płatna reklama na Facebooku czyli najszybsza metoda zdobywania fanów.

Żeby uruchomić reklamę musisz przejść na stronę https://www.facebook.com/advertising/ bądź możesz to zlecić nam przechodząc na stronę Kampania reklamowa na Facebooku

Reklama na Facebooku swojej strony firmowej jest świetnym rozwiązaniem, ponieważ:
– dostarcza ściśle zainteresowanych fanów na Twoją stronę, możesz dokładnie określić jakich fanów chcesz pozyskać, ile mają mieć lat, co lubią itd,
– z dnia na dzień możesz pozyskiwać setki fanów, dzięki czemu od pierwszego dnia założenia strony będziesz miał aktywnych użytkowników, którzy chętnie będą angażowali się w Twoje działania marketingowe na Facebooku.

Reasumując te 7 metod to wszystko co musisz wiedzieć o pozyskiwaniu fanów na Twoją stronę firmową na Facebooku.
Wszystkie te metody są legalne, sprawdzone i skuteczne – jedne mniej inne bardziej.

Napisz w komentarzu poniżej czy stosowałeś już te metody i które działały najlepiej na Twoim rynku.